מה זה טעון חיזוק שמדברים על תמא 38?

טעון חיזוק תמא 38

במסגרת פרויקט תמ"א 38, זכויות הפרויקט ניתנות לבניינים אשר מוגדרים כ"טעוני חיזוק" בהתאם להגדרות התוכנית. הנה מה שצריך לדעת על מושג זה:

מה זה "טעון חיזוק"?

בניין "טעון חיזוק" הוא מבנה שקיים חשש כי אינו עומד בתקן הבנייה לעמידות בפני רעידות אדמה (תקן ישראלי 413), כלומר, הוא לא תוכנן לעמוד בעומסים של רעידות אדמה בצורה בטוחה.

מה זה אומר בפועל?

  1. חיזוק המבנה – היזם מחויב לחזק את יסודות המבנה ולעבות את הקונסטרוקציה, כדי לשפר את עמידות הבניין מפני רעידות אדמה.
  2. שדרוג המבנה – בנוסף לחיזוק, הדיירים מקבלים הטבות נוספות כמו תוספת ממ"דים (מרחבים מוגנים), מרפסות, שדרוג חזותי של הבניין ולעיתים גם תוספת מעליות.
  3. הטבות כלכליות – במסגרת תמ"א 38, המדינה מעניקה ליזמים זכויות בנייה נוספות, למשל הוספת קומות על גג הבניין, כדי להפוך את הפרויקט כלכלי ומשתלם ליזם. זכויות אלו מאפשרות ליזם לבנות דירות חדשות ולמכור אותן, כאשר המימון לפרויקט מגיע במכירתן.
  4. שיפור תנאי הדיירים – לרוב, הדיירים לא נדרשים לשלם על החיזוק והשיפוץ, וזכאים לשיפור משמעותי בתנאי המחייה שלהם עם תוספות ושיפורים לדירה ולבניין.

איך יודעים אם בניין הוא "טעון חיזוק"?

  • לרוב, ניתן לדעת אם הבניין שלך הוא "טעון חיזוק" אם הוא נבנה לפני 1980, ואין לו היתרי בנייה לעמידות בפני רעידות אדמה. עם זאת, יש לערוך בדיקה הנדסית על ידי מהנדס מומחה כדי לוודא אם המבנה עומד בתקן או שהוא אכן זקוק לחיזוק.

אם הבניין שלך עומד בקריטריונים, ייתכן שתוכל להתחיל תהליך של פרויקט תמ"א 38 וליהנות משדרוג ושיפור תנאי המגורים שלכם.

רוצים לדעת עוד על טעון חיזוק תמא 38? חברת עפרים מתמחה בניהול וביצוע פרויקטים של תמא 38 בכל הארץ!

שתפו את הכתבה

דילוג לתוכן